FreshElita

1.6. 2017 Dan Chmelík

FreshElita je 12 týdenní pečlivě připravený program pro zlepšení síly, fyzické kondice, kapacity, fyzického rozvoje a mobility. A tento náš první kurz máme po 3 měsících za sebou. Tak jaké to bylo?

FreshElita a trenér
Bylo to super!
Do prvního kurzu se přihlásilo 5 Fresháků a posun na každém byl maximální.
Hlavní výhodou a přidanou hodnotou těchto tréninků je totiž tréninkový plán, který se vypočítal i v průběhu. Celý kurz byl rozdělen v podstatě do 3 částí:
  • „Teoretická fáze“ – Naučení se základních pohybových vzorů, které se budou v následujících týdnech muset správně používat
  • Akumulační fáze – Cílem této fáze bylo co nejvíce se připravit na výkonnostní fázi. V této fázi se také zjišťovala maxima, z kterých se ve výkonnostní fázi vypočítávaly váhy a počty opakování pro každého Fresháka individuálně
  • Výkonnostní fáze – Přesné váhy, přesné počty opakování. Každý Freshák zde měl individuálně vypočítaný svůj plán, který musel dodržet, i kdyby padaly trakaře s Míkou! 🙂
Tréninkový plán byl nastaven tak, aby si každý sáhl na dno a každým tréninkem se posouval – a na tom se všichni účastníci vždy na konci tréninku shodli 🙂
tréninkový plán FreshKruháče
Do elity jsem se přihlásil, jelikož jsem potřeboval se sebou začít něco dělat. Ze začátku jsem vlastně vůbec neměl představu do čeho jdu. Ačkoli jsem dělal 13 let atletiku, tak během prvního měsíce jsem zjistil mnoho nedostatků, či chyb kterých se dopouštím už při základních cvicích. Posloupnost jednotlivých tréninků přinášela čím dál větší gradaci a s tím jsem mohl pozorovat, jak jsem se každým tréninkem zlepšoval a zesiloval. Byly  tréninky, kdy jsem si sáhl na úplné dno a říkal si, že už to nemůže byt horší, jenže to jsem netušil, co mě čeká následující trénink. Vyhovovalo mi, že tento typ tréninku nenavštěvuje velké množství lidi a tím pádem měl Michal na každého čas a vedení bylo hodně individuální a zaměřené na jednotlivce. Jestli bych se měl rozhodovat znovu, zda nastoupím do tohoto kurzu, neváhal bych ani minutu. Já teď mohu jen doufat, že se otevře také kurz pro pokročilé 2, protože určitě nemám v plánu končit.“Jakub
Kurzově vedené tréninky FreshKruháče
Jistě se všichni shodneme na tom, že celý ten program byl sestaven naprosto špičkově. kolikrát jsem si šáhnul až na dno, abych se posunul o kus výš.
Vlastní koncept – tedy úvodní lekce s trochou teorie a naučením se základních pohybových vzorců, následné zjištění našich dispozic a potom už tailor-made trénink s váhami nemá chybu. Člověk má striktní plán a toho se drží. Trochu mě tedy překvapilo, že po počátečním seznámení s cviky jako přemístění nebo jerk už se tyto věci v další části prakticky neobjevily. V pokračování by se mi taky třeba líbil overhead squat nebo nějaký ten shyb. Počet 5 lidí byl naprosto ideální a díky tomu se nám mohl Míka všem individuálně věnovat – což celé tři měsíce činil na maximum. Možná by neuškodilo na začátku představit ten program jako celek a říct, jak to bude probíhat, proč na začátku jedeme ty věci takhle a jak se to potom změní. Tuhle informaci jsem tam nějak nepostřehl a byl jsem proto trochu zmatený co a jak bude. Nevěděl jsem třeba, že se z našich úvodních lekcí vypočítají váhy pro další kola.
Jinak nejlepší vizitkou je, že už asi od poloviny kurzu jsme všichni přemýšleli jak pokračovat dál. V tom nejspíš sehrál roli i fakt, že to (alespoň z mého pohledu) mezi námi dobře klapalo. Martin

Připomínkami Fresháků se budeme řídit a další kurzy přivedeme k dokonalosti – což je přesně náš záměr se vším, co děláme 🙂
Další kurzy budeme vypisovat od září , ale hlaste se už teď (info@freshkruhac.cz ) ať máme přehled a můžeme vám třeba i držet místo 😉

Komentáře