Co je kruhový trénink?

Kruhový trénink je vysokointenzivní intvervalové cvičení, při kterém se na 10-15 stanovštích procvičí celé tělo. Základní interval je 30 sekund, po kterých následuje krátká, standardně 10-15 vteřinová, pauza na přesun na další stanoviště. Za 1 trénink se 1 "kruháč" projede 3-4x. Cviky na stanovištích jsou voleny tak, aby se po sobe vždy procvičovala jiná partie. Název kruhový trénink je odvozen z rozpoložení jednotlivých stanovišť, kde jsou všechny cviky uspořádány do kruhu.

Kruhový trénink - kruháč

Kruhový trénink je komplexní. Snoubí v sobě všechny možné dovednosti, které sportovec může potřebovat - od vytrvalosti, obratnosti a výbušnosti až po sílu.

Ale především vám kruháč díky vysokointenzivnímu tréninku, kdy tělo pracuje ve vysokých tepových frekvencí, buduje fyzickou kondici zdaleka nejrychleji.

Stejný kruhový trénink tak vedle sebe dokáží odjet profesionální sportovec i úplný začátečník - kruháče jsou náročné na kardiovaskulární systém (okysličování vašich svalů), jehož kapacitu má každý jedinec odlišnou.  Náročnost si tak každý volí sám díky frekvenci vykonávání pohybu. Samozřejmě lze na intenzitě přidat i pomocí vyšších vah.

Pokud jede každý na 100% svého maxima, tak může být velký rozdíl v počtu opakování během daného intervalu. Aktivní sportovec je schopen udělat i několikanásobně více opakování než začátečník, ale výhra je to oboustranná. Každý si posouvá své maximum a každý si může sáhnout na své pomyslné dno.

Jednoduše řečeno kruhový trénink je vhodný pro všechny.

Náš kruhový trénink, ať už se jedná o FreshKruháč, FreshStartér, FreshSilovku, FreshProtahovač nebo FreshSparťan, se vždy skládá z předem definovaných částí:

  • Zahřátí
  • Mobilita/Dynamický strečink
  • Vysvětlení systému tréninku a ukázaní stanovišť
  • Samotný kruháč (3-6 koleček)
  • BONUS: Závěrečná "dodělávačka" - nabývá různých podob 🙂
  • Statický strečink

V závislosti na typu tréninku klademe důraz různě na různé části. U silovějšího tréninku pro kluky spíše než dynamická rozcvička má přednost více mobilita kloubů, u holčičího tréninku zaměřeného hlavně na cardio a "hopsání" upřednostňujeme spíše dynamické rozkmitání. 

FreshTréninky vždy trvají 60 minut.